Vi söker medarbetare till vår duktiga kundsupport

Vi är i en expansiv fas och får fler och större kunder. Vi vill utöka vår verksamhet med människor som vill växa med oss och ha kul på vägen. Därför söker vi nu dig som har ett genuint teknikintresse och som vill utvecklas tillsammans med oss och våra kunder. Som supporttekniker hos Idnet är du en viktig del i vårt team som identifierar och löser tekniska problem hos våra kunder kopplat till de lösningar vi levererar.

Arbetsbeskrivning
I rollen som supporttekniker arbetar du på Idnets supportavdelning med ärenden av olika karaktär och SLA-tider. Det innebär att du dagligen samarbetar med leverantörer, Idnets egna specialister och kundernas IT-avdelning för att avhjälpa problem och skapa nya möjligheter. Majoriteten av ditt arbete sker på kontoret i Göteborg där du tillsammans med övriga tekniker ger stöd till våra kunder i deras vardag. I samband med projektleveranser deltar du on-site och stöttar med utbildning och konfiguration av programvara och utrustning.

Din bakgrund
Vi söker dig som har 3 – 5 års arbetslivserfarenhet inom teknisk support och felsökning. Du har grundläggande kunskaper inom nätverk/WLAN och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vidare ser vi att du har tekniska kunskaper samt erfarenhet av Windows och Office paketet. Ärenden består av allt från produktfrågor, konfigurering av hårdvara och mjukvara till mer djupgående problem där avancerad felsökning behövs. Det kan förekomma resor i tjänsten och vi ser därför att du har körkort.

Det är meriterande om du har:

  • Utbildning inom relevant område
  • Kunskap eller erfarenhet inom trådlösa nätverk och nätverk generellt
  • Erfarenhet av konfigurering av IT-utrustning och programmering

Personliga egenskaper
Du är serviceinriktad och kontaktskapande, har en god kommunikationsförmåga, är lyhörd och flexibel. Du har ett genuint teknikintresse och trivs tillsammans med likasinnade.

Vi söker helt enkelt dig som trivs i en roll där du kan kombinera tekniskt intresse och kunskap med att vara serviceinriktad och hjälpa kunden utifrån dess behov. Som person är du en teamspelare samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Du är stresstålig, pedagogisk och ödmjuk och månar om bästa kvalitet i allt du gör.

Om oss
På Idnet lägger vi stor vikt i att värna om vår levande företagskultur, och 2017 blev vi certifierade som ”A Great Place to Work”! Vi arbetar dessutom mot målet att senast 2020 bli placerad på listan över Sveriges bästa IT-arbetsgivare av organisationen A Great Place to Work.

På Idnet blir du en del av ett dynamiskt team med trygg, tillåtande kultur där vi drar lärdom av misstag. Här sätter vi individen först och låter alla växa och utvecklas i sin egen takt. För dig innebär detta att du får utvecklas genom ansvar och kreativ frihet.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort:
Tillsvidareanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag:
Enligt överenskommelse

I den här rekryteringen samarbetar Idnet AB med Lernia och vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:

Linnea Gabrielsson, Rekryteringskonsult, 0722-54 64 09, linnea.gabrielsson@lernia.se.

Ansökningar till tjänsten hanteras löpande och rekryteringsprocessen kan komma att avslutas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag med ditt CV, personliga brev och en kort sammanfattning samt motivation till varför just du passar till denna tjänst.

 

Kommentarer inaktiverade.