Jula har valt Idnet som samarbetspartner för elektroniska hyllkantsetiketter

Göteborg 2019-02-08: Idnet AB meddelar idag att Jula har valt Idnet som samarbetspartner för att förse samtliga butiker med elektroniska hyllkantsetiketter. Samarbetet hjälper Jula att ta nästa steg i sin digitala transformation där lönsamhet och kundnytta är viktiga parametrar.

Med de elektroniska hyllkantsetiketterna kommer Jula inte bara sköta prisjusteringar enkelt utan även effektivisera påfyllnad av butikshyllorna med nya smarta funktioner.

Digitaliseringen av våra varuhus går nu in i en ny fas, de digitala etiketterna ger så mycket mer möjligheter än att bara sätta ett digitalt pris. Saker som i den fysiska handeln tidigare inte var möjligt kan vi med digitala prisetiketter göra ganska enkelt. De olika kanalerna börjar flyta ihop, upplevelsen i varuhusen närmar sig nu upplevelsen på webben, säger Magnus Sigurd, affärsutvecklingsdirektör hos Jula.
Med digitala prisetiketter kan vi nu sömlöst möta kundens förväntningar på ett ännu bättre sätt. Vi vet att vi alltid kommer att ha rätt pris på alla våra produkter på samtliga plattformar. Saldo och inventering säkerställs enklare, och produkter finns alltid på rätt plats. Vi får helt enkelt en högre kvalité i vårt totala erbjudande” säger Magnus Sigurd. 

”Det är en spännande tid vi har nu när de ständigt ändrade konsumentbeteendena och ny teknik skapar nya möjligheter” säger Peter Schlegel, ansvarig KAM på Idnet. ”Jula och Idnet har samarbetat i flera år när det gäller handdatorer i butik, infrastruktur och röststyrning på lagret i Skara. Vi är jättestolta över att Jula valt oss som partner även i denna satsning. Vi ser framemot att fortsätta stötta Jula i sina digitaliseringsprocesser” avslutar Peter.

Ett pilotprojekt har pågått under hösten och valet föll på etiketter tillverkade av världsledande SES Imagotag. Förutom leverans av själva etiketterna kommer Idnet även ansvara för handdatorapplikationen för etiketthanteringen, projektledning, installation, support, design av etiketterna och utbildning av butikspersonalen.

Om Jula:
Jula erbjuder ett brett och noggrant utvalt sortiment av produkter för hem, trädgård och fritid till låga priser. Försäljning sker via e-handel och i 99 varuhus i Sverige,  Norge och Polen. Koncernen har cirka 3 500 anställda och omsatte 2018 cirka 7 miljarder kronor.

Om Idnet:
Idnet har i över 25 år tillhandahållit moderna och framtidssäkra IT-lösningar som digitaliserar lager- och butiksprocesser. Lösningarna förenklar och effektiviserar arbetsrutiner, ökar kvalitet och lönsamt samt förbättrar kund- och medarbetarupplevelsen. Erbjudandet består av olika applikationskoncept, WMS-system med tillhörande hårdvara och infrastruktur. Kunderna finns inom logistikintensiva branscher och är de ledande företagen inom handel, industri, 3PL och automotive i Norden. Idnet omsatte förra året MSEK 235 och finns i Göteborg, Kista, Lund och Oslo.

För mer information, kontakta Christina Befwe, Idnet AB, christina.befwe@idnet.se,  0708-652890

Kommentarer inaktiverade.