NetOnNet och Idnet AB har ingått samarbete kring elektroniska hyllkantsetiketter

NetOnNet och Idnet AB har ingått ett samarbete som innebär att Idnet kommer att leverera elektroniska hyllkantsetiketter till NetOnNets Lagershoppar i Sverige.

Utöver leveransen av låga priser så har det för NetOnNet alltid varit viktigt att även leverera rätt pris till konsumenten. Där ingår även vikten av att genomföra snabba prisuppdateringar på företagets hemsida såväl som i samtliga Lagershoppar – samtidigt. Med elektroniska hyllkantsetiketter kommer NetOnNet automatiskt kunna ändra och synkronisera prisändringar och varuinformation. Lösningen innefattar även NFC-teknik och QR-koder som ger kunderna en fördjupad produktinformation och därmed en ännu bättre kundupplevelse.

− I vår strävan efter att göra saker enklare och bättre för våra kunder beslutade vi 2018 att inkludera Digitala prisskyltar för de kundmöten som sker i Lagershop. Genom samarbetet med SES-imagotag och Idnet så kan vi säkerställa att våra kunder alltid tittar på aktuellt och rätt pris oavsett vilken NetOnNet-kanal de föredrar att besöka. Vidare så innebär lösningen att vi gör en insats för miljön genom att slopa onödiga pappersutskrifter, vilket även sparar tid för oss som vi istället kan använda till mer kundfrämjande insatser, säger Maivor Skoglund, konceptchef NetOnNet och fortsätter; Vi valde även att addera en digital QR kod i lösningen, så kunden kan få mer fördjupad information om produkten, vilket går hand i hand med vårt uppskattade självbetjäningskoncept.

Utrullningen påbörjades under våren 2019 och beräknas fortsätta under 2020. Totalt kommer cirka 130 000 etiketter att installeras. Förutom leveransen av själva etiketterna, tillverkade av SES-Imagotag, världsledande inom digitala prisskyltar, kommer Idnet att ansvara för projektledning, installationsupport, utbildning av butikspersonalen, support och design av etiketterna.

−De elektroniska hyllkantsetiketterna skapar så många nya möjligheter säger Niclas Boquist, ansvarig KAM på Idnet.-Leveransen bygger på den senaste teknologin inom elektroniska hyllkantsetiketter där teknologi och mjukvara skapar en helt ny nivå jämfört med den klassiska hyllkantstekniken. Inte bara ger den ökade försäljningsmöjligheter och effektivare processer för butikerna, de tar även kundupplevelsen till helt nya nivåer. Vi är jättestolta över att NetOnNet valt oss som partner i denna satsning, avslutar Niclas.

− Detta samarbete är ännu en stor prestation och framgång för vårt team. Det bekräftar vår position som den ledande leverantören av smarta ESL-lösningar till hemelektronikbranschen och den starka position vi har i Norden. Vår innovativa ”VUSION Retail IoT Cloud”-plattform visar sig vara ett viktigt konkurrensmedel för detaljhandlare med fysisk handel som vill förbättra sin effektivitet samt förmåga att betjäna kunder, då de kämpar för att förbli konkurrenskraftiga i en mycket tuff bransch, säger, Sébastien Fourcy, Executive Vice President Sales i SES-imagotag.

Om NetOnNet:
NetOnNet – Direkt från lagerhyllan
Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. NetOnNets fokus är att förenkla allt de kan för att erbjuda hemelektronik billigare än andra. Det är mottot för hela NetOnNet och grundar sig i deras unika självbetjäningskoncept. Kunderna ska välja NetOnNet, inte bara för att de har låga priser, utan även för att de gör det enklare, ärligare och med fokus utifrån kunden själv. Det är så de skapar mervärde och en stark relation med sina kunder. NetOnNet säljer till konsumenter och företag genom e-handel och 32 Lagershoppar i Sverige och Norge. Huvudkontoret ligger i handelsstaden Borås.

Om SES-imagotag
I 25 år har SES-imagotag varit en trygg partner till detaljhandlare med digital teknik i fokus. SES-imagotag, som är världsledande inom branschen för smarta digitala etiketter och digital prissättning, erbjuder en omfattande IoT och digital plattform till detaljhandelskedjor. SES-imagotags lösning gör det möjligt för kedjor att bland annat; digitalisera sina fysiska butiker, automatisera och effektivisera processer så som prisuppdatering, varupåfyllnad och inventering för att uppnå ökad effektivitet samt göra det möjligt att möta konsumenternas ökade förväntningar på service i butik.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christina Befwe, Idnet AB
E-post: christina.befwe@idnet.se, Telefon: +46 708-652890

Nora Ay, PR- och kommunikationschef, NetOnNet AB
E-post: nora@netonnet.com, Telefon: +46 704-500205

David Göransson, Account Executive SES-imagotag
E-post: david.goransson@ses-imagotag.com, Telefon: +46 76-0367176

Foto: NetOnNet/Emelie Magnusson

Kommentarer inaktiverade.