Hur gör jag en reklamation om jag inte är nöjd med hårdvaran?
Produkter du köper av oss ska vara felfria vid leverans men ibland händer det att en produkts funktion inte stämmer överens med förväntningarna. Vid en reklamation reparerar vi i första hand varan och i andra hand ersätter den med en likvärdig produkt. Vid fabrikationsfel vid leverans är returfrakt kostnadsfri.

Reklamationer görs på service@idnet.se. För att reklamera en produkt behöver vi veta produktens serienummer, vårt ordernummer eller vårt fakturanummer. Vi behöver även en kortfattat beskrivning av orsaken till reklamationen. Om möjligt, ta gärna en bild på produkten och bifoga ditt reklamationsmejl.
Om du har frågor ring: 031-760 51 60

Hur gör jag med min faktura vid en reklamation?
Eftersom vi i första hand reparerar varan och i andra hand ersätter den med en likvärdig skall du betala fakturan.

Hur gör jag en retur om jag önskar ett byte eller ett återköp)
Önskar du göra en retur eller byte av en produkt kontaktar du service@idnet.se.
Vi skapar en retur-order och skickar dig mer detaljer om hur du returnerar produkten. Du ansvarar själv för att boka returfrakt och paketera så att den inte skadas i returtransporten.
Observera att retur skall ske i obruten originalförpackning. Om återbetalning skall ske sker detta när vi tagit emot och godkänt din retur.
Om du önskar en ersättningsprodukt sker det på en ny order.

  • När din retur godkänts får du en bekräftelse till den e-postadress du angav vid beställningen. I bekräftelsen får du mer information om återbetalningen.

Hur gör jag med min faktura vid byte eller återköp?
Betala den ursprungliga fakturan. Vi återbetalar dig när returen godkänts

Kommentarer inaktiverade.