Peter Schlegel
Vad gör du en alldeles vanlig dag på jobbet som KAM?
Som KAM är min kalender full med kundmöten. Många av dem är fasta strategiska möten som jag har med nyckelkunder för att stämma av pågående projekt, befintliga leveranser, kommande projekt, utmaningar och behov. Men vi pratar även mycket framtid och road maps där jag stöttar kunderna i deras digtaliseringsresa. Vi arbetar med de allra största nordiska företagen inom industri och retail. Att få sitta med som bollplank och rådgivare i sådana sammanhang är fantastiskt roligt, ärofullt och inspirerande.
Vad är ditt bästa tips till dem som funderar på att söka tjänsten som KAM gällande de viktigaste egenskaperna och kompetenserna?
Att vara lyhörd för kundens behov och verkligen förstå deras utmaningar. Sen måste man ha en genuin teknisk nyfikenhet och vara hungrig på att vara lära sig nya saker varje dag. Det spelar ingen roll om man har 30 års erfarenhet om man inte kan och förstår det absolut senaste.
Vad är bäst med att jobba på Idnet?
Att det alltid känns kul att komma till jobbet. Direkt när man kommer innanför dörren känner man en positiv framåtanda och möts av glada kollegor. Tillit och att alla tar stort ansvar är också något som märks tydligt. Idnet har en djup teknisk kunskap och att vi bygger dynamiska team för att hjälpa kunderna gör att kundprojekten blir utvecklande för både kunderna och oss. Det tycker jag om.