Coop Sverige förlänger avtalet med Idnet avseende elektroniska hyllkantsetiketter (ESL)
Samarbetet mellan Coop Sverige och Idnet är mångårigt, och omfattar en rad olika lösningar inom butik och lager. Sedan 2017 ingår elektroniska hyllkantsetiketter som en del av leveransen. Nu har Coop Sverige valt att förlänga detta avtal för en fortsatt implementation av elektroniska hyllkantsetiketter och molnlösning från den globala marknadsledaren SES-imagotag.
Avtalsförlängningen innebär dessutom att Idnet blir Coop’s prioriterade leverantör inom området. Under de kommande åren kommer dels butiker med en befintlig ESL-lösning från en annan leverantör att konverteras till Idnets lösning, dels kommer nya butiker att installeras. Utöver automatiska pris- och produktinformationsuppdateringar, kan även varupåfyllnad, inventering och plock av e-handelsbeställningar i butik effektiviseras tack vare lösningens blinkfunktion samt öppna API:er som kan integreras med Coop’s befintliga processer.
Owe Sjöberg, Applikationsledare, Coop Sverige säger ”Efter att noga utvärderat de större aktörerna inom ESL på marknaden är vi på Coop Sverige fortsatt övertygade om att SES-imagotag är rätt leverantör av ESL för våra butiker. Med Idnet som vår partner kommer vi framåt vara trygga med att få en smidig och problemfri leverans som innebär att vårt mångåriga samarbete med Idnet fortsätter. Vi hoppas också kunna utveckla ny funktionalitet som kommer att ge våra medarbetare och kunder nya möjligheter och stöd i vardagen de kommande åren.”
David Göransson, Retail Business Area Manager på Idnet kommenterar “Det känns fantastiskt roligt att få förnyat förtroende av Coop som prioriterad leverantör inom ESL efter deras analys av flera ESL-lösningar. Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet med att effektivisera butiksdriften samt utveckla kundupplevelsen i Coops butiker. Detta avtal stärker ytterligare Idnets närvaro inom ESL i Norden och visar på nytt värdet av lösningen som vi har att erbjuda.”