Nyheter
15.04.25
Heimilistaeki och Idnet inleder ett samarbete för att digitalisera och optimera butiksdriften på Island
Idnet är stolta över att meddela vårt samarbete med Heimilistaeki (en del av Elon Group) – en ledande återförsäljare av hushållsapparater på Island. Tillsammans har vi implementerat elektroniska hyllkantsetiketter (ESL), vilket markerar ett viktigt steg mot en förbättrad kundupplevelse och ökad effektivitet i butikens dagliga drift.
Så här säger Elias Johansson, Account Manager på Idnet, om samarbetet:
Vi är mycket glada över att samarbeta med Heimilistaeki och introducera vår avancerade ESL-lösning i deras butiker. På en marknad i ständig förändring gör vår lösning det möjligt att automatisera produkt- och prisinformation, vilket frigör tid för personalen att fokusera på kundservice och andra värdeskapande arbetsuppgifter. Samarbetet med Heimilistaeki bygger vidare på vårt redan etablerade partnerskap med Elon Group AB och är en del av det fortsatta arbetet med att digitalisera deras butiksnät.
Hlidar Thor Hreinsson, Managing Director på Heimilistaeki, delar sin upplevelse av samarbetet:
The cooperation with Idnet has been very positive journey for us. The staff at Idnet was extremely helpful during the installation process, and the integration was as smooth as one can be. The result for us is a future proof innovative platform that our stores and customers will benefit from.
Förutom VusionCloud-plattformen och de digitala hyllkantsetiketterna från den globala marknadsledaren VusionGroup, använder Heimilistaeki även Idnets mobila applikationer för att driva lösningen.
